Στα πλαίσια της προώθησης της λειτουργίας της Βιβλιοθήκης και της καλλιέργειας της αγάπης για το βιβλίο , τη φετινή σχολική χρονιά 2019-20 έχουν προγραμματιστεί οι παρακάτω δράσεις-ενέργειες:

  1. Βιωματικό εργαστήριο με τη συγγραφέα του βιβλίου «Το ταξίδι της Νεφέλης», Ελένη Λαμπράκη. Η συγγραφέας θα κάνει ένα ταξίδι μαζί με τα παιδιά στο προϊστορικό Διμήνι και θα τα φέρει σε επαφή με τον προϊστορικό πολιτισμό ,μέσω ενεργητικής ακρόασης και παιχνιδιού. Οι μαθητές των Ε?και Στ? τάξεων έχουν ήδη ξεκινήσει την ανάγνωση του βιβλίου έτσι ώστε πιο ενεργά να συμμετάσχουν στη δράση.

 

  1. «Διαβάζοντας ?.τα Χριστούγεννα» ,απογευματινό πρόγραμμα πριν τα Χριστούγεννα με τη συμμετοχή γονέων και μαθητών ,όπου θα δοθεί η ευκαιρία σε γονείς, δασκάλους και μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα το χώρο της βιβλιοθήκης, να διαβάσουν μαζί χριστουγεννιάτικα παραμύθια, να ενώσουν τις ιδέες τους , να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν. Ανάλογο πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί και την περίοδο του Πάσχα.

 

  1. Αφιέρωμα στο Ολοκαύτωμα των Εβραίων στις 27 Ιανουαρίου, που τιμάται η μνήμη τους, με συζήτηση-παρουσίαση των ιστορικών γεγονότων, ανάγνωση ανάλογων λογοτεχνικών κειμένων, δημιουργία έργων τέχνης και προβολή ταινίας.

 

  1. Κύκλος εκδηλώσεων για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στις 2 Απριλίου, που θα περιλαμβάνει:

 

Α) Διώρες δράσεις ανα τάξη στο χώρο της βιβλιοθήκης με αναφορά στο παιδικό βιβλίο, στην ημέρα εορτασμού του, στην  αντίστοιχη αφίσα και στο μήνυμα της IBBY. Θα ακολουθήσει κατασκευή σελιδοδεικτών.

Β) Επίσκεψη-βιωματική δράση συγγραφέα παιδικού βιβλίου, με τον οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε προσωπική επαφή, να συνδιαλλαγούν, να εκφράσουν τις απορίες τους, αλλά και τις απόψεις τους.

Γ) Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη του ΚΔΑΠ Νεάπολης, όπου οι μαθητές θα ξεναγηθούν από τον υπεύθυνο βιβλιοθηκονόμο και θα γνωρίσουν τι περιλαμβάνει και πώς λειτουργεί μια βιβλιοθήκη εκτός σχολικού περιβάλλοντος.

Δ) Συνάντηση με τους μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου, με παρουσίαση της λειτουργίας της βιβλιοθήκης, βιωματική δράση για τη διαδικασία του δανεισμού και ανάγνωση παραμυθιού.

 

  1. Διαγωνισμός ανάγνωσης, κατά τον οποίο τα παιδιά θα διαβάζουν ένα βιβλίο και κατόπιν θα προχωρούν σε παρουσίαση του βιβλίου που διάβασαν στους συμμαθητές της τάξης τους. Κάθε φορά που ένα παιδί θα παρουσιάζει ένα βιβλίο αυτό θα καταγράφεται με ευθύνη του δασκάλου στην ειδική καρτέλα που έχει παραλάβει από την υπεύθυνο της σχολικής βιβλιοθήκης. Ο μαθητής που θα διαβάσει και θα παρουσιάσει τα περισσότερα βιβλία σε κάθε τμήμα θα βραβευτεί στο τέλος της χρονιάς με έπαινο.

 

  1. Προμήθεια λογοτεχνικών βιβλίων με σύγχρονα θέματα , με τη συνδρομή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, καθώς και άλλων δωρητών, προκειμένου να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη μας και να αποτελεί πόλο έλξης, πηγή γνώσης και χώρο έρευνας και δράσης για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

 

 

Προγραμματισμένες Δράσεις