Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ και της Δ’ τάξης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Διεθνούς Αμνηστίας “Εγώ κι Εσύ Μαζί” για τα ανθρώπινα δικαιώματα, εστιάζοντας στη διαφορετικότητα, την προσβασιμότητα και την ισότητα των φύλων. Βασικός στόχος των δράσεων που υλοποιήθηκαν ήταν να διευρύνουν οι μαθητές/τριες τις γνώσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα και να ενισχυθεί η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ευρύτερη κοινωνική συμπερίληψη.
Οι δράσεις μας με αφορμή το πρόγραμμα επεκτάθηκαν σε διάφορα μαθησιακά αντικείμενα καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς υπάρχει ως θέμα στα ΑΠΣ και έτσι αξιοποιήθηκε το υλικό των σχολικών βιβλίων. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες της Δ’ και Στ’ τάξης επεξεργάστηκαν την προτεινόμενη από το ΕΚΟΜΕ ταινία “Ένα σχολείο, δύο κόσμοι” που έχει ως θέμα τη συνεκπαίδευση μιας κωφής μαθήτριας στο σχολείο ενός χωριού των Χανίων. Με την καθοδήγηση του οδηγού μελέτης επιχειρήσαμε να ενισχύσουμε την συμπεριληπτική λειτουργία του φιλμ, μέσα από μια πολύπλευρη και πολυτροπική εκπαιδευτική προσέγγιση. Παράλληλα, οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης συζήτησαν για θέματα που αφορούν την εκπαίδευση των μαθητών με προβλήματα ακοής και είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν βιωματικά το θέμα με τη βοήθεια της μητέρας μιας μαθήτριας που τους έδειξε τη νοηματική γλώσσα. Οι μαθητές/τριες, ως τελική δραστηριότητα, εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από καλλιτεχνικά τεχνουργήματα (γράμμα στη μαθήτρια με προβλήματα ακοής, ποιήματα, ζωγραφική) πολλά από τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο β’ τεύχος της σχολικής εφημερίδας μας. Επιπλέον, οι μαθητές/ τριες της Στ’ τάξης ασχολήθηκαν με θέματα ισότητας των φύλων προσεγγίζοντας ζητήματα όπως οι έμφυλες νόρμες και η έμφυλη βία στο σχολικό περιβάλλον μέσα από δραστηριότητες που προτείνονται από τον οδηγό “Ενδυνάμωση των νέων για την πρόληψη της έμφυλης βίας” του Youth4Youth. Τέλος, η Στ΄τάξη συμμετείχε στη χριστουγεννιάτικη δράση του προγράμματος στέλνοντας ευχετήριες κάρτες στην Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, ώστε ένα ανθρώπινο δικαίωμα να υλοποιηθεί καλύτερα και πιο ολόπλευρα με το νέο έτος.
Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν είχαν γενικά θετική επίδραση στους συμμετέχοντες, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, καλλιέργησαν την κριτική τους σκέψη και τις κοινωνικές τους δεξιότητες και φαίνεται πως βελτίωσαν τη στάση τους σε ζητήματα διαφορετικότητας και αποδοχής.