Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία θεσπίστηκε το 1992 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ. Ορίστηκε κάθε χρόνο η 3 Δεκέμβρη να αποτελεί μια μέρα που όλες οι χώρες στρέφουν τα βλέμματά τους στην αναπηρία με σκοπό την ενημέρωση της κοινωνίας και την κινητοποίησή της υπέρ των δικαιωμάτων ισότητας και ευημερίας.
Στο σχολείο μας όλη τη διάρκεια της εβδομάδας πραγματοποιήθηκαν στις τάξεις ενημερώσεις και δράσεις που στόχο είχαν την ευαισθητοποίηση, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές μας και την ανάδειξη της ισότιμης πρόσβασης όλων των ατόμων στην κοινωνική ζωή.
Σε όλες τις τάξεις έγινε προβολή ενημερωτικού υλικού και ταινιών. Οι μαθητές αντάλλαξαν σκέψεις και συναισθήματα, συζητήθηκαν τρόποι στήριξης και αποδοχής ενώ αναδείχθηκαν προβληματισμοί ως προς την αρμονική, ισότιμη συμμετοχή όλων στο κοινωνικό σύνολο.
Στις τάξεις Α΄ και Β΄ Δημοτικού διαβάστηκαν παραμύθια με θέμα τη διαφορετικότητα (Ο φαλακρός σκαντζόχοιρος, Ένα χελωνάκι χωρίς καβούκι). Τα παιδιά μίλησαν για τα συναισθήματα των ηρώων, εξέφρασαν τα μηνύματα των ιστοριών και έκαναν μια σχετική ομαδική κατασκευή. Στις τάξεις πραγματοποιήθηκαν , επίσης, δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές καλούνταν να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία και να επιτελέσουν διάφορες ενέργειες. (π.χ. Ξεδένω/ δένω τα κορδόνια μου με το ένα χέρι, καλούμαι να περιγράψω κάτι που δεν καταλαβαίνω τι είναι, διαβάζω τα χείλη σου, ζωγραφίζω με κλειστά μάτια.)
Μέσα από τη συμμετοχή, αναδείχθηκαν γνώσεις και στάσεις των μαθητών σε θέματα αναπηρίας, ο σεβασμός στην προσωπική, ξεχωριστή αξία κάθε ατόμου ενώ προβλήθηκε η ανάγκη της προσβασιμότητας, των ίσων ευκαιριών κοινωνικής, οικονομικής, συμμετοχής και η ευθύνη για την εξασφάλισή της .