Το σχολείο μας συμμετέχει φέτος σε ένα πρόγραμμα με συντονιστή το Πανεπιστήμιο του Dundee στη Σκωτία. Σκοπός του προγράμματος είναι η συνεργασία μεταξύ σχολείων από όλο τον κόσμο, η διατήρηση των γλωσσικών ιδιαιτεροτήτων, η εκμάθηση της νοηματικής Makaton μέσα από απλές δραστηριότητες προκειμένου να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι είμαστε όλοι πολίτες ΕΝΟΣ κόσμου.
1η Δραστηριότητα
Οι μαθητές του κάθε σχολείου-εταίρου πρέπει να στείλουν κάρτες (είτε έτοιμες είτε χειροποίητες) από τον τόπο τους, οι οποίες περιέχουν πληροφορίες της επιλογής τους ενώ στο τέλος της κάρτας πρέπει να υπάρχει μια γραπτή ερώτηση προκειμένου να απαντηθεί από το σχολείο-παραλήπτη. Στην ίδια κάρτα θα πρέπει να υπάρχουν 2 κώδικες QR: Ο πρώτος συνδέεται με ένα βίντεο όπου οι μαθητές διαβάζουν στη γλώσσα τους το περιεχόμενο της κάρτας ενώ ο δεύτερος περιέχει ένα χώρο (ιστότοπο, padlet, blog) όπου περιέχεται η μετάφραση της κάρτας και λειτουργεί ως μέρος αλληλεπίδρασης μεταξύ των σχολείων.
Ο σύνδεσμος του δικού μας padlet όπου μπορείτε να δείτε τις κάρτες που στείλαμε και λάβαμε είναι αυτός.
2η Δραστηριότητα.
Αρχίζουμε να μαθαίνουμε τραγούδια στα Αγγλικά και στη νοηματική Makaton. Πρώτος σταθμός το κλασσικό “We wish you a Merry Christmas”. Το δύσκολο ήταν να το μεταφράσουμε στα Ελληνικά και να ταιριάζει με τις κινήσεις. Τα καταφέραμε όμως και εδώ μπορείτε να δείτε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία να τραγουδάνε το συγκεκριμένο τραγούδι στα Αγγλικά και στη γλώσσα τους, μαζί κι εμάς φυσικά!!
Και μετά ήρθε ο κορονοϊός… και όλα άλλαξαν!! Ευτυχώς οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, υπό την καθοδήγηση της κας Sharon Tonner-Saunders
3η Δραστηριότητα (Challenge-πρόκληση!)
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να ζωγραφίσουν ένα ουράνιο τόξο και να πουν τη λέξη στα Αγγλικά και στη δική τους γλώσσα καθώς και να την δείξουν και στη νοηματική… Οι πιο θαρραλέοι μπορούσαν να τραγουδήσουν και να δείξουν με νοηματική όλο το τραγούδι του ουρανίου τόξου και στις 2 γλώσσες. Σε αυτό τον σύνδεσμο θα δείτε τι καταφέραμε κάποιοι από εμάς!
4η Δραστηριότητα (Challenge-πρόκληση!)
Αυτή η δραστηριότητα βασίστηκε σε μια Αγγλική συνήθεια λόγω κορονοϊού όπου οι άνθρωποι έβαζαν αρκουδάκια στα παράθυρά τους προκειμένου τα παιδιά να ξεκινήσουν ένα “κυνήγι αρκούδας” και έτσι καν κάνουν και λίγη γυμναστική… Η πρώτη πρόκληση και πιο απλή ήταν να πούμε στη μητρική μας γλώσσα, στα Αγγλικά αλλά και στη νοηματική τη λέξη “αρκούδα”. Οι πιο θαρραλέοι έπρεπε να πούνε ολόκληρη την ιστορία “We’re going on a bear hunt”!!Σε αυτό τον σύνδεσμο θα δείτε αν καταφέραμε κάτι!!
5η Δραστηριότητα (Challenge-πρόκληση)
Εδώ ζητήσαμε από μαθητές και εκπαιδευτικούς να εκφράσουν καλλιτεχνικά την εμπειρία τους από το lockdown.. Η πρόκληση περιείχε πάλι στάδια και ο καθένας έπρεπε να διαλέξει αυτό που θα μπορούσε να εκφράσει καλύτερα. Οι συμμετοχές σε αυτή την περίπτωση ήταν πάρα πολλές με αποτέλεσμα να γίνουν δύο βιντεάκια που μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.
6η Δραστηριότητα (A million Dreams)
Ο απώτερος σκοπός ήταν όλα τα σχολεία να ηχογραφήσουν έναν στίχο του τραγουδιού ούτως ώστε να κάνουμε το συνολικό βίντεο του τραγουδιού.. Δυστυχώς το lockdown εμπόδισε κάποια σχολεία να τραγουδήσουν “ζωντανά” (μαζί κι εμάς). Η προσπάθεια όμως έγινε κι εδώ μπορείτε να δείτε το τελικό βίντεο!
Ευτυχώς για την Ελλάδα, τα σχολεία άνοιξαν, εμείς ξανασμίξαμε και τις επόμενες δραστηριότητες τις κάναμε μαζί!
7η Δραστηριότητα (Challenge-πρόκληση)
Η συγκεκριμένη πρόκληση δημιουργήθηκε από φοιτήτρια του Παιδαγωγικού τμήματος του Πανεπιστημίου του Dundee! Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έπρεπε να εκτελέσουν με μαεστρία και ακρίβεια αλλά και μέσα στο ρυθμό κινήσεις με ένα ποτήρι!!! Το προσπαθήσαμε πολύ και καταφέραμε 2 στάδια της πρόκλησης που μπορείτε να δείτε εδώ!
8η Δραστηριότητα (Δημιουργία Λογότυπου)
Οι μαθητές όλων των συμμετεχόντων σχολείων δημιούργησαν 2 λογότυπα: ένα κοινό και ένα το κάθε σχολείο, από λέξεις που έδειχναν τι τους έκανε εντύπωση στο έργο. Όλα τα λογότυπα (μαζί με το δικό μας!) μπορείτε να τα δείτε εδώ
9η Δραστηριότητα (τελευταία)
Επiτέλους ήρθε η στιγμή να τραγουδήσουμε όλα τα συμμετέχοντα σχολεία μαζί, στα Αγγλικά και στη νοηματική Makaton, το A million Dreams. Κάποιοι μαθητές, τα σχολεία των οποίων ήταν ακόμα κλειστά, συνδέθηκαν από τα σπίτια τους, κάποιοι ήταν στις τάξεις τους. Πραγματοποιήθηκαν 2 συναντήσεις, η πρώτη για τη διδασκαλία του τραγουδιού από την υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Sharon Tonner-Saunders, και η δεύτερη για να τραγουδήσουμε και να χαρούμε. Ήταν μια μοναδική στιγμή που απόλαυσαν τα παιδιά και συνειδητοποίησαν το μεγάλο “ταξίδι” που πραγματοποίησαν όλους αυτούς τους μήνες. Μπορείτε να δείτε αυτό το τελευταίο “ταξίδι¨(έγινε και μια προσπάθεια κάθε σχολείο να στείλει ηχογραφημένο ένα στίχο του τραγουδιού το Φεβρουάριο αλλά μας πρόλαβε το lockdown και το κάναμε διαδικτυακά) εδώ.